Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Forskningsekspertise
- Onboarding, organisatorisk socialisering og Newcomer Innovation
- Pragmatisme og kompleksitetsteori i organisations- og ledelsesforskning
- Organisatorisk læring
- Procesontologisk forskningspraksis
- Participatorisk aktionsforskning
Praksis ekspertise
- Organisationsudvikling
- Design og facilitering af organisatoriske læreprocesser (herunder design og udvikling af organisatorisk onboarding og medarbejderintrodutkion)
- Ledelsesudvikling
- Kompetenceudvikling
Forskningsprofil
Undervisningsprofil
- Pragmatismens inspiration til organisation og ledelsespraksis
- Kompleksitetsteoretiske perspektiver på kreativitet og emergens i organisationer
- Onboarding og Newcomer Innovation
- Motivationsteori
- Organisationsteori
- Socialpsykologi
- Pragmatismens videnskabsteori
- Procesontologisk forskning
- Autoetnografi og refleksiv narrativ udforskning
- Dataanalyse i kvalitative studier, post-kvalitativ forskning og om at udvikle tænkning
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Organisatorisk læring, organisatorisk socialisering og innovation, Ph.d., Adjusting to the Emergent: A Process Theory Perspective on Organizational Socialization and Newcomer Innovation
Dimissionsdato: 17 apr. 2015
Psykologi, Cand.psych., Anerkendelse - perspektiver på en interaktion, Aarhus University
Dimissionsdato: 30 jun. 2006
Emneord
- Ledelse og Organisation
- Organisationsudvikling
- Onboarding
- Psykologi
- Organisationspsykologi
- socialpsykologi
- Pædagogik og Læring
- Organisatorisk læring
- Design af læreprocesser
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
SUA ph.d.-projekt: Medarbejderintroduktion og fastholdelse af nye medarbejdere i betydningsfuld velfærdsorganisation
01/09/2021 → 31/08/2024
Projekter: Projekt › Ph.d.-projekt
-
SUA Onboarding: Styrket medarbejderintroduktion: Et aktionsforskningsprojekt i partnerskab mellem SUA og AAU
Revsbæk, L., Persson, A. S., Holst, H. E. T., Christensen, R. B. & Hareskov-Jensen, M.
10/12/2020 → 31/08/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
Newcomer innovation og pointer om god medarbejderopstart
25/11/2019 → 25/11/2019
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Socialpsykologiske pointer om god medarbejderopstart
10/04/2019 → 10/04/2019
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Publikationer
-
Creatively transforming challenging situations: Insights through Pragmatism
Golden-Biddle, K., Revsbæk, L. & Tull, J., 19 feb. 2024, (Accepteret/In press). 6 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Organizing in times of uncertainty: Research perspectives of organizational education: 10th Anniversary Book EERA Network Organizational Education
Weber, S. M. (red.) & Revsbæk, L. (red.), 1 jan. 2024, (Under udarbejdelse)Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Practising democracy to make better futures: A Pragmatist perspective
Beavan, K., Casler, C., Damopoulou, E., Huber, G., Lindland, K. M. F., Pietinalho, L., Revsbæk, L. & Simpson, B., 22 jan. 2024, (Accepteret/In press). 5 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Responsible theory development: Welcoming diffraction apparatus as democratic, generative engaging with organizational an social change
Beavan, K. & Revsbæk, L., 7 jan. 2024, (Afsendt). 11 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review
-
Togethering situation in diffractive inquiry
Revsbæk, L. & Beavan, K., 19 mar. 2024, I: Qualitative Inquiry. 0, 0, s. 1-13 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review