Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Jeg forsker i krydsfeltet mellem spil og læring - ofte gennem at udvikle og afprøve spilforløb i undervisningen. Min forskning er funderet i dialogiske perspektiver på spil og læring, der både relaterer til brug af spil i undervisningen, og hvordan børn/unge udvikler litereacies gennem spil i deres fritid.
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Spil
- Læring
- Didaktik
- Dialog- og kommunikationsfilosofi
- Literacy
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
-
CEAGAR: Center for Applied Game Research
Fog, H. S., Reng, L., Hanghøj, T. & Drachen, A.
23/09/2015 → …
Projekter: Projekt › Andet
-
Digitale dramatiseringer som legende tilgange til fremmedsprogsundervisningen
01/10/2022 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Andet
-
-
EduTech
Bjørner, T., Hanghøj, T., Madsen, K. M. & Jensen, T.
01/06/2021 → 01/04/2022
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Facilitating an Educational Board Game Jam: Analysing Different Game Design Strategies
Hautopp, H., Hanghøj, T., Händel, V. D., Laraignou, A. S., Jensen, E. O. & Gundersen, P. B., 2023, Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2023. Spil, T., Bruinsma, G. & Collou, L. (red.). 1 udg. Academic Conferences and Publishing International, Bind 17. s. 242-250 9 s. (Academic Bookshop Proceedings Series; Nr. 1, Bind 17).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil30 Downloads (Pure) -
Gaming and Literacies: Implications for Equitable Futures
Hanghøj, T., 2023.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Åben adgangFil36 Downloads (Pure) -
Students as Educational Board Game Designers: Learning Opportunities and Design Dilemmas
Hanghøj, T., 2023, Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2023. Spil, T., Bruinsma, G. & Collou, L. (red.). Academic Conferences and Publishing International, s. 234-241 8 s. (Academic Bookshop Proceedings Series; Nr. 1, Bind 17).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil15 Downloads (Pure) -
“We Have to Talk Together”: Addressing Communicative Challenges among Amateur Esports Players
Hanghøj, T., Boriis Höper, R., Rudberg Selin, T. & Malling Steensen, E., 2023, The Literacies of the Esports Ecosystem. Gerber, H. (red.). Brill, Bind 5. s. 119–143 24 s. (Gaming Ecologies and Pedagogies Series, Bind 5).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Designtænkning i dansk
Hanghøj, T., 2022, Håndbog i scenariedidaktik. Fougt, S. S., Bundsgaard, J., Hanghøj, T. & Misfeldt, M. (red.). Aarhus Universitetsforlag, (Didaktiske studier; Nr. 8).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
The Challenges of Designing Learning Games: Interviewing Professional Learning Game Designers
Stine Ejsing-Duun (Foredragsholder) & Thorkild Hanghøj (Foredragsholder)
6 okt. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Design-based Research
Stine Ejsing-Duun (Foredragsholder) & Thorkild Hanghøj (Foredragsholder)
10 jun. 2020Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Spil uden strøm II
Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Thorkild Hanghøj (Arrangør), Heidi Hautopp (Arrangør) & Thomas Vigild (Arrangør)
10 jan. 2019Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Spilbaseret læring i det 21. århundrede
Stine Ejsing-Duun (Arrangør) & Thorkild Hanghøj (Arrangør)
27 aug. 2018Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Presse/medier
-
Professor: Spil kan være et effektivt værktøj i undervisning
18/03/2024
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Debat: Egelunds finanslovsbesparelser rammer Tesfayes praksisnære ambitioner
Thorkild Hanghøj, Rikke Magnussen & Stine Ejsing-Duun
15/11/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Christiansborg slår dørene op for nyt undervisningsspil for skoleelever
01/03/2022
31 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Ny portal vil hjælpe lærere til at inddrage spil i undervisningen
25/11/2021 → 01/12/2021
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Stort forskningsprojekt skal udvikle skoleelevers kreativitet gennem spilteori og designtænkning
29/04/2020
1 element af Mediedækning
Presse/medie