Projekter pr. år
Personlig profil
Eksterne ansættelser
Videnskabelig assistent, Regional Hospital Central and West Jutland
1 aug. 2022 → 31 jul. 2023
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
RESPONSIVE: RESPONSIVE - Increasing Responsiveness to Citizen Voice in Social Services Across Europe
Uggerhøj, L., Andersen, M. L. L., Müller, M., Rømer, M., Meier, N., Schultz, T., Vangsgaard, P. B., Hammershøi, V. & Andersen, M. B.
01/03/2023 → 28/02/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
Solution By Inclusion
Hedegaard, L., Mortensen, N. M., Andersen, M. B., Krogstrup, H. K., Bendixen, K. & Jensen, J. M. W.
01/09/2020 → 31/08/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Positive psykosociale faktorer i arbejdet, mental sundhed og kvaliteten af sundhedsydelserne på Hospitalsenheden Vest før, under og efter udflytningen til Regionshospitalet Gødstrup
Pedersen, L. M., Hansen, L. P., Buttenschøn, H. N., Nielsen, K. J., Laursen, S., Thomsen, E. D. & Andersen, M. B.
01/05/2020 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
-
Measuring social marginalisation: Using SEM to uncover essential social factors underlying social marginalisation in public schools
Andersen, M. B., 2023, I: School Effectiveness and School Improvement. 34, 1, s. 90-108 19 s.Bidragets oversatte titel :Måling af social marginalisering : Anvendelse af SEM til at afdække essentielle sociale faktorer bag social marginalisering i folkeskoler Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Unraveling the patterns of marginalization: Four quantitative studies on students' experience of social marginalization in Danish public schools
Andersen, M. B., 2023, Aalborg Universitetsforlag. 201 s.Bidragets oversatte titel :Afdækning af marginaliseringsmønstrene: Fire kvantitative studier om elevers oplevelse af social marginalisering i danske folkeskoler Publikation: Ph.d.-afhandling
Åben adgangFil67 Downloads (Pure) -
Social marginalisation and academic performance: A multigroup SEM analysis of key factors underlying inequality in Danish public schools
Andersen, M. B., 2022, I: International Journal of Quantitative Reseach in Education. 5, 4, s. 311-337 26 s.Bidragets oversatte titel :Social marignalisering og faglig præstation : En multigruppe SEM analyse af nøglefaktorer bag ulighed i den danske folkeskole Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Estimating the percentage of marginalised students in Danish public schools: challenges encountered in measuring marginalisation
Andersen, M. B., 4 okt. 2021, (E-pub ahead of print) I: International Journal of Inclusive Education.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
2 Citationer (Scopus) -
Et kvantitativt blik på forældredeltagelse i skolesamarbejdet: Generelle tendenser i forhold til uddannelse, køn og klassetrin
Andersen, M. B., 1 dec. 2021, I: Nordic Studies in Education. 41, 4, s. 331-348 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang1 Citationer (Scopus)
Aktiviteter
-
International Journal of Inclusive Education (Tidsskrift)
Martin Brygger Andersen (Fagfællebedømmer)
20 feb. 2024Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Tertiary Education and Management (Tidsskrift)
Martin Brygger Andersen (Fagfællebedømmer)
26 okt. 2023Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Learning Organization (Tidsskrift)
Martin Brygger Andersen (Fagfællebedømmer)
18 okt. 2023Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Oplægsholder
Martin Brygger Andersen (Foredragsholder) & Leonora Hedegaard (Foredragsholder)
24 aug. 2023Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed