• A.C. Meyers Vænge 15, A, 3226

1996 …2024

Seniorforsker, Ph.d. ved Build - Institut for Byggeri, By og Miljø , Aalborg Universitet i København. Samfundsvidenskabelig forsker som arbejder med udvikling i og sammenhænge mellem by og land, flytninger og bosætning.

Jeg er kulturgeograf og har en ph.d. grad fra Geografisk Institut, Københavns Universitet samt længerevarende forskningsophold i både New York og Californien. Jeg har gennem længere tid arbejdet med udvikling udenfor de store byer. Aktuelt arbejder jeg på et forskningsprojekt om flyttebevægelser i Danmark, befolkningens bolig- og bosætningspræferencer samt kommunernes arbejde med at tiltrække tilflyttere.

• Verdensmål 10 - Mindre ulighed
  • Verdensmål 11 - Bæredygtige byer og lokalsamfund