Massimo Pizzol er professor ved Institut for Planlægning, Aalborg Universitet. Hans undervisnings- og forskningsinteresser er inden for områderne bæredygtighedsvidenskab, industriel økologi og livscyklusvurdering. Hans nuværende forskningsfokus er vurderingen af bæredygtigheden af nye teknologier, især digitale teknologier og teknologier til den cirkulære blå og grønne bioøkonomi - dette undersøges ved hjælp af tværfaglige og blandede metoder tilgange og værktøjer, fra stokastiske modeller til interviews, og med en eksplicit opmærksomhed på usikkerhed og følsomhedsanalyse.

• Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel
  • Verdensmål 9 - Industri, innovation og infrastruktur
  • Verdensmål 12 - Ansvarligt forbrug og produktion
  • Verdensmål 13 - Klimaindsats