Steffen Nielsen

P.hd. i Energiplanlægning (Rumlig varmeplanlægning og varmebesparelser i bygninger)

• Rendsburggade 14, 1321

9000 Aalborg

Danmark

20092024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskningsprofil

Steffen Nielsen is an Associate Professor at Aalborg University with a research background spanning over a decade. With a specialization in strategic heating planning, Nielsen's expertise lies in harnessing Geographic Information Systems (GIS) for mapping energy demands and renewable energy resources. He adeptly links these spatial analyses to intricate energy system models, facilitating a comprehensive understanding of energy dynamics crucial for transitioning towards 100% renewable energy systems.

Over the course of his career, Nielsen has demonstrated a keen interest and a commitment to addressing the challenges associated with transitioning to sustainable energy paradigms. His primary research focus revolves around the heating sector, a critical domain in the broader context of renewable energy transitions.

One of the characteristic aspects of Nielsen's research is his emphasis on energy efficiency in buildings. Recognizing buildings as major energy consumers, he has spearheaded initiatives aimed at enhancing energy performance through innovative design, insulation, and integration of renewable energy technologies. His work has contributed significantly to the development of sustainable building practices and policies, with implications for reducing carbon emissions and mitigating climate change.

Collaboration forms a cornerstone of Nielsen's research endeavors, as evidenced by his active engagement in numerous European research projects. Through partnerships with industry stakeholders, local and regional governments, and academic institutions, he has fostered a collaborative network conducive to knowledge exchange and technology transfer.

Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål

I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:

• Verdensmål 7 - Bæredygtig energi
  • Verdensmål 9 - Industri, innovation og infrastruktur
  • Verdensmål 11 - Bæredygtige byer og lokalsamfund
  • Verdensmål 12 - Ansvarligt forbrug og produktion
  • Verdensmål 13 - Klimaindsats

Emneord

• Energi

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde i de sidste fem år

Klik på punkterne for at se detaljerne.