Rikke Ørngreen  er professor og viceinstitutleder for forskning på Institut for Kultur og Læring. Hun fungerer også som sektionsleder i København og leder af Forskningscenter for Video. Hendes ekspertise ligger inden for metoder, processer og værktøjer, der understøtter design, organisering, implementering og evaluering af it-støttet læring samt organisatorisk forandring. Hendes forskning fokuserer på udviklingen af innovative tilgange til it-baseret læring og digitale metoder. Dette inkluderer kreative audiovisuelle teknikker og anvendelse af video samt immersive metoder som XR, VR og AR. Disse tilgange sigter mod at inddrage forskellige data- og inddragelsesorienterede formater, der fremmer individuel læring og kompetenceudvikling, samarbejde i grupper samt videndeling på organisatorisk niveau. Gennem sit arbejde med fonde og samarbejdsaftaler med private og offentlige virksomheder har hun opnået stor erfaring med forskningsledelse inden for både nationale og internationale projekter.

• Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel
  • Verdensmål 4 - Kvalitetsuddannelse
  • Verdensmål 5 - Ligestilling mellem kønnene
  • Verdensmål 8 - Anstændige jobs og økonomisk vækst