Liesanth Yde Nirmalarajan

• Kroghstræde 7, 33

9220 Aalborg Ø

20172024

Liesanth Yde Nirmalarajan forsker i socialt arbejde med fokus på hvordan frontmedarbejdere og familier i udsatte positioner oplever mødet med forskellige typer af digitale teknologier. Han har siden 2016 beskæftiget sig med hvordan borgere oplever involvering i socialt arbejdes praksis og forskningsprocesser.

Liesanth forsker pt. i krydsfeltet mellem socialt arbejde og digitalisering. Her undersøges hvordan både brugere og frontmedarbejder oplever betingelserne for involvering i et multipelt casestudy med teknologier som fx 1) selvbetjeningsløsninger, 2) fag it-systemer og 3) algoritmisk beslutningsstøtte. Sidstnævnte er en case der undersøges i et kollaborativt forsningsprojekt i samarbejde med Trygfondens Børneforskningscenter og VIA University College med støtte fra Trygfonden. Projektet er bl.a. ledet af Professor Michael Rosholm, Lektor Line Berg og Seniorforsker Anne Marie Villumsen. Med afsæt i interdisciplinære og praksisnære tilgange undersøger Liesanth socialt myndighedsarbejde, hvor beslutninger træffes i tæt sammenspil med digitale teknologier.

• Verdensmål 3 - Sundhed og trivsel
  • Verdensmål 10 - Mindre ulighed