Jeg forsker i urbane stednavne, dvs. navne på gader, pladser, bydele og butikker. Ud over at undersøge navnenes betydning, interesserer jeg mig for motivationerne bag navnene, og hvem der navngiver stederne. Dette knytter an til at kunne undersøge, hvilken identitet og historie navnene i vores omverden skaber. Jeg fokuserer på betydningsdannelse, steds- og identitetsskabelse, køn, branding og magtstrukturer, alt sammen noget der kan aflæses i stednavnene omkring os. Dertil interesserer jeg mig for forskellen imellem tale og skrift, multimodal betydningsdannelse og semantik.

ph.d, Urbane stednavne - storbyens sproglige dimension, Københavns Universtitet

1 sep. 20129 mar. 2016

Dimissionsdato: 9 mar. 2016

Postdoc, Institutet för språk och folkminnen